Winter, het is tijd voor…

Bijna alle bomen hebben hun blad laten vallen. De dagen worden korter, het wordt kouder en we kruipen onder warmere dekens. De cadeautjes gaan weer uitgepakt worden, gezellig bij de kerstboom, samen met de familie. Nog maar even en de champagnekurken ploffen van de fles en de vuurpijlen schieten weer de lucht in. Het is tijd voor?

GOEDE VOORNEMENS!

Ten eerste wens ik je persoonlijk alle goeds toe voor 2019, zowel privé als zakelijk. Ter inspiratie wil ik je eens meenemen naar wat persoonlijke en zakelijke voornemens die voor 2019 interessant kunnen zijn. Daarbij denk ik aan de volgende zes:

Voornemen 1: Vaker rust nemen en vakantie vieren

Een mooi vooruitzicht toch voor 2019? En als je dat doet word je ook nog eens vele malen productiever! Dat was mijn onverwachte persoonlijke ervaring in 2018.

Voornemen 2: Een moderner bedrijf worden

Want, moderne bedrijven trekken beter gekwalificeerd personeel aan en presteren daardoor beter. Toptalent moet je immers laten floreren. Want, “Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg”. Deze tegeltjeswijsheid beschreef ik april 2018.

Voornemen 3: Iets terugdoen voor de maatschappij

MVO, duurzaam ondernemen en niet alleen maar winst als uitgangspunt nemen. Dat zijn razend actuele zaken en ze zijn broodnodig. Cloudavenue deed het met plezier voor de Voedselbank in Katwijk. Wat gaat jouw bedrijf doen in 2019?

Voornemen 4: Sneller reageren op technologische veranderingen

In oktober hebben we bijvoorbeeld de noodklok geluid voor meervoudige ISDN ½ en meervoudige PSTN. Nog maar 9 maanden, dan houdt het op. Even bellen met elkaar? Nu kan het nog.

Voornemen 5: Klantvriendelijker en klantgerichter zijn

Wat ga je in 2019 doen voor een nog betere klantbeleving? Klantvriendelijker en klantgerichter zijn betekent dat je zicht moet hebben over al die verschillende kanalen waarop klanten tegenwoordig communiceren. Een mooie nieuwe start maken door de verschillende communicatietools te bundelen in één systeem misschien?

Voornemen 6: Niet de techniek centraal stellen, maar vooral de mens

Veel goede voornemens om efficiënter, productiever, flexibeler of goedkoper te werken mislukken, omdat de werknemers onvoldoende betrokken worden. We storten van alles over hen uit en het digitale werken levert geen gemak, maar vooral stress op. Dan wordt techniek als een sprookje. Op papier lijkt het leuk, maar de waarheid is keihard.

Een uitnodiging voor 2019

2018 zit er bijna op. Maar zullen we samen eens in gesprek gaan om te zien wat jouw goede voornemens zijn? Ik kijk er met enorm veel belangstelling naar uit. Niet om ze één voor één op papier te zetten, maar vooral om er wat aan te doen! Eens?

Proost, fijne feestdagen!

Wiecher Akkerman – Managing Partner

Share:

Meer artikelen