Heb je nog een enkelvoudige of meervoudige ISDN-aansluiting voor je telefonie? Dan is het nu tijd om actie te ondernemen. KPN heeft officieel aangegeven dat ze over enkele maanden, namelijk 1 september 2019, gaan stoppen met het aanbieden van enkelvoudige en meervoudige ISDN ½ en meervoudige PSTN. Wat dat betekent?

Hoge kosten

Op het internetforum van TV programma Avrotros Radar is al een heftige discussie aan het ontstaan of je als ISDN gebruiker niet op hoge kosten gejaagd gaat worden. Dat er iets moet gaan gebeuren is duidelijk, maar wat ga je doen? Een alternatief is dat je wacht tot het laatste moment en jouw bestaande telefooncentrale plotseling omgebouwd wordt. Een beter alternatief is om te anticiperen op wat komen gaat; neem zelf de regie in handen en profiteer nu al van de laatste technologie op het gebied van VoIP.

Wat is het alternatief?

De meest moderne telefooncentrales werken met SIP, het Session Initiation Protocol. Daarmee kan je met iedereen op elke gewenste manier communiceren vanaf elke plaats en elk device. Het kan dus een eenvoudig telefoongesprek zijn, maar net zo goed een video conferentie met een groep mensen. Of je dat met je smartphone doet onderweg, een tablet thuis of een digitaal bord in de vergaderruimte, doet helemaal niet meer ter zake.

Profiteer nu!

Want waarom zou je wachten als je nu al de klantcommunicatie en interne communicatie sterk kunt verbeteren? Binnenkomende (telefoon)berichten worden op een intelligente manier naar de juiste persoon toegezonden, bijvoorbeeld als de receptie niet bereikbaar is. Je kunt chat en skype inzetten om veel sneller met zowel interne-als externe klanten samen te werken. Je kunt kiezen om te bellen met telefoontoestellen met moderne displays, of juist bellen zonder telefoons door soft clients in de vorm van laptops en headsets.

Wie te kiezen?

Dat bepaal je natuurlijk zelf. Gelukkig zijn er geen monopolyposities meer en is er nu keuzevrijheid. Wat wij beloven is dat Unified Communications en VoIP tot onze kernactiviteiten behoren. We zijn geen organisatie waar de call medewerker alleen standaardantwoorden geeft over standaard oplossingen. We houden namelijk van maatwerk en het kunnen meebewegen. Omdat we geloven dat goede communicatie jouw onderneming productiever maakt en een grote stap verder brengt.

De herfstdagen zijn aangebroken, ook voor ISDN. Graag helpen wij je om een zonnige keuze te maken uit oplossingen van verschillende partners waarmee we samenwerken. Omdat we van flexibiliteit en alternatieven houden.

Share:

Meer artikelen

Winter, het is tijd voor…

Bijna alle bomen hebben hun blad laten vallen. De dagen worden korter, het wordt kouder en we kruipen onder warmere dekens. De cadeautjes gaan weer