Hoort praten met klanten wel bij IT?

Geen reacties

Bedrijfscommunicatie is uitdagender en complexer dan ooit. Het met klanten communiceren gebeurt over diverse kanalen op heel veel verschillende manieren via e-mail, sms, Whatsapp en nog heel veel meer. Maar er is ook een traditionele manier van communiceren die de IT afdeling er vaak als taak bij heeft gekregen van Facilitair beheer. Een taak die daar misschien helemaal niet thuis hoort. Wat dat is?

Klanten praten ook nog steeds

Heel veel contact met klanten gaat nog steeds via de telefoon. Ondanks dat klanten soms te horen krijgen dat ze ‘even een ogenblik geduld moeten hebben’, waarderen klanten dit persoonlijke contact en is de drempel laag om even de telefoon of smartphone te pakken. In de tijd dat “Voice over IP” zijn intrede deed, in de wereld van telefoniesystemen, kwam de taak van telefonie beheer plotseling bij IT beheer terecht. Maar zit de IT afdeling daar wel op te wachten?

Telefonie, ‘that’s another cook’

Om maar eens een befaamde uitspraak van een grote voetbaltrainer te gebruiken. Als je echt wilt dat jouw organisatie goed en professioneel bereikbaar is en dat medewerkers correct en klantvriendelijk communiceren, dan betekent dat een taak waar behoorlijk wat bij komt kijken. Iets wat ik ook in mijn vorige blog beschreven heb. Telefonie is iets wat er gewoon moet zijn, maar wat je wel veel tijd kan kosten en minder eenvoudig is dan het in eerste instantie lijkt.

Het kan eenvoudiger

Hosted telefonie is daarvoor de oplossing, met alle voordelen van cloud waardoor je zelf geen kosten meer hebt van beheer, investeringen in serverruimtes en het hebben van de juiste bandbreedte. Daarnaast kun je op elk moment opschalen als het nodig is, ontvang je automatisch updates en laat je de kennis en kunde over aan een service integrator waarvoor dit dagelijks werk is.

One-stop-shop voor hosted telefonie

Samen met Avaya, een gerenommeerd leverancier van telefoonsystemen en telecomprovider oneCentral biedt CloudAvenue een kant-en-klare hosted telefonie oplossing. Een bijkomend voordeel is de snelheid van levering, omdat de hele oplossing via één distributiekanaal geleverd wordt. De procesinrichting doen wij; CloudAvenue maakt lokaal alle wensen samen met jou op maat, zoals de bereikbaarheid van de telefonische receptie, de gewenste opschaling, het koppelen van de telefonie aan CRM systemen en al dat soort zaken.

Tot slot

Het ironische is dat door de uitbesteding van hosted telefonie er voor IT veel tijd over blijft om echt met interne en externe klanten te praten. Het gaat immers steeds minder om ‘de operatie’, maar steeds meer om het strategisch mee kunnen denken.

Zin in een goed gesprek?

Graag laat ik je kennis maken met onze hosted telefonie oplossing. Bellen mag.

Wiecher Akkerman, Managing Partner


Vorig bericht
Praktijkcase – Totaaloplossing voor bedrijfscommunicatie
Volgend bericht
“Altijd in contact” voor de Voedselbank in Katwijk

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Menu