De combinatie tussen heel veel nieuwe technologiën en het grote aantal aanbieders maakt het voor veel organisaties een uitdaging om voorafgaand aan een ICT investering te weten of er een goede keuze gemaakt wordt. Wat zijn dan de gouden eieren waar je op kunt letten om een goede ICT investering te doen?
“Technologie x ICT aanbod = keuzestress”
Er zijn drie gouden eieren die ik eens bij je onder de aandacht wil brengen:
1.Kennis van businessprocessen
Tegenwoordig gaat het veel meer over het hebben van kennis en expertise om de businessprocessen te begrijpen. Vertegenwoordigers van ICT leveranciers zullen in staat moeten zijn om een goed gesprek te voeren over de wensen en eisen van directieleden en lijn- en afdelingsmanagers.
Het gaat niet meer over het communiceren van bits & bytes, of het overzetten van applicaties in een andere omgeving, maar om het vaststellen van de juiste oplossing voor de klant en het samen zoeken naar nieuwe manieren van slimmer werken.
2.Expertise om communicatie te bundelen
Goede communicatie is een basisvoorwaarde, want zonder dit falen immers alle andere projecten. De gemiddelde werknemer van vandaag de dag heeft zoveel communicatiemiddelen tot zijn of haar beschikking dat het productiever en duidelijker is om bijvoorbeeld e-mail, tekst, voice messaging naadloos te integreren met spraak, audio, video conferencing en Web-collaboratie in één eindgebruikersinterface. Bij de leverancierskeuze gaat het erom dat er constant meegedacht wordt als er nieuwe manieren op de markt komen om onderling met klanten te communiceren en samen te werken.
3.Flexibiliteit en slagkracht
Welke toeleveranciers zullen sneller kunnen schakelen als het om innovatie en nieuwe digitale technieken gaat? Waarschijnlijk niet die leverancier die vastzit aan zijn of haar product of dienst. De kans dat juist een kleinere organisatie slagvaardiger is wordt groter in een tijd dat digitale businessmodellen exponentieel aan het versnellen zijn. Simpelweg omdat bij kleinere ICT leveranciers beslissingen sneller genomen worden voor oplossingen die op maat voor de klanten gemaakt worden.
De wederzijdse klik is een voorwaarde
Persoonlijk geloof ik dat er iets is wat nog iets veel belangrijkers is; het hebben van een wederzijdse ‘klik’. Dat er bereidheid is om echt te verdiepen, ook in situaties die uitdagend of complex zijn. Onze expertise ligt op het gebied van communicatie, waarbij we altijd kijken naar het proces, de techniek, maar vooral de mens. Of het hoe, het wat en op welke manier.
Hoe, wat, op welke manier…
Tevredenheid over het ‘hoe’ bepaalt de klant. Voor het ‘wat’ kunnen we gebruik maken van de kennis en expertise van meer dan 200 ICT gerelateerde bedrijven binnen de Cronos Groep*.
Op welke manier? Dat leg ik je graag uit in een persoonlijk gesprek.
Wiecher Akkerman
*CloudAvenue is onderdeel van de Cronos groep en heeft als uitgangspunt nooit “nee” te zeggen op welke ICT gerelateerde vraag dan ook.